آموزش طراحی لباس و الگو

  • ۰
  • ۰

در علوم مدیریت صنعتی با مفهومی مواجه می شویم به نام زنجیره تامین، این مفهوم به معنای مسیری است که مواد خام اولیه هر محصول طی می کنند تا به محصول نهایی تبدیل شده و به دست مصرف کننده نهایی برسد. به دلیل آنکه در مسیر طی شده طی هر مرحله بر ارزش مواد اولیه افزوده می گردد. به این زنجیره، زنجیره ارزش نیز گفته می شود. با این مقدمه قرار است در این مطلب نقش طراحی را در زنجیره تامین صنعت پوشاک بیان کنیم.

تمامی مراحل زنجیره تامین نیازمند آموزش هستند. بدین صورت که اطلاعات تخصصی و استاندارد های موجود در مراحل مختلف به افراد تازه کار انتقال داده شود. برای ولید محصولی با کیفیت نیاز به تحقیق بازار و شناخت نیازهای مصرف کنندگان هستیم. این موضوع به این دلیل انجام میگردد که محصول را مطابق نیاز مصرف کننده تولید کنیم.

وظیفه دسته بندی نیاز ها و تقسیم بندی بازار و انتخاب بازار هدف بر عهده سیاست گذاران و مشاوران است. با مشخص شدن نیازهایی که هر دپارتمان تولیدی باید به آنها پاسخ دهد فعالیت طراح لباس آغاز میگردد. در این مرحله خلاقیت است که می تواند پاسخ تمام نیازهای شناسایی شده را در یک محصول و یک طرح پاسخ دهد.

مهارت های هنری و خلاق گونه به تنهایی نخواهند توانست یک محصول در صنعت پوشاک را ایجاد نمایند و در کنار آن متخصصان باید بتوانند از لحاظ فنی آموزشهای لازم را دیده و الگو و نقشه فنی یک لباس را تهیه نمایند و در ادامه نمونه طرح مد نظر خود را بدوزند تا بتوان اصلاحات لازم برای تولید انبوه را بر روی آن اعمال کنیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی