آموزش طراحی لباس و الگو

  • ۰
  • ۰

در استدیو های حرفه ای طراحی مد برای خلق یک کالکشن، باید کار گروهی صورت پذیرد. خلق یک کالکشن با طی شدن یک روند صورت می پذیرد. این روند ابتدا با انتخاب یک موضوع شروع خواهد شد. این موضوع می تواند مطابق با ترندها و وقایع روز جامعه یا برگرفته از فرهنگ و تاریخ آن باشد.

پس از انتخاب موضوع طی آموزش های داده شده به اعضای گروه، باید حول و محور موضوع مد نظر تحقیق و پژوهش صورت پذیرد. طی این تحقیق هر آنچه در خصوص موضوع قابل درک و برداشت است، در اتاق فکر بیان می شود و ایده های انتخاب پارچه ، فرم ، برش و تزئینات لباس را از موارد برداشت شده انتخاب می نمایند.

در این مرحله طراحان لباس باید ایده ها را به صورت اجرا در آورده و به روشهای سطحی و حجمی الگوس لباسها را آماده نمایند. در روش سطحی الگو به بر روی کاغذ به صورت نقشه فنی ترسیم میگردد و پس از برش قطعات پارچه به خیاط برای دوختن به یکدیگر سپرده می شود. این روش بیشتر برای لباسهای ساده مفید تر است.

الگو کشان آموزش دیده می توانند لباسهای پیچیده تر را با روش حجمی به تولید برسانند. به این صورت که بر روی مانکن با سایز استاندارد توسط پارچه های ارزان قیمت فرم لباس ایجاد می شود و با انجام اصلاحات به طرح نهایی آن لباس می رسند. پس این مرحله از پارچه اصلی برای دوخت لباس استفاده شده و در نهایت لباس پس از انجام ریزه کاری ها و اصلاحات متعدد دوخته خواهد شد.

در طراحی های پیچیده بهتر است از روش حجمی یا مولاژ استفاده گردد تا با انجام اصلاحات و آزمون و خطا بر روی پارچه ارزان قیمت، هزینه پرت شدن پارچه اصلی که قطعا قیمت بالایی دارد ایجاد نشود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی